De ce scad veniturile pe site-uri
Am analizat cateva site-uri din portofoliul clientilor nostri si am remarcat o scadere a veniturilor incepand cu luna februarie a acestui an, desi alti parametri raman constanti. Sa vedem cum arata graficele pentru un site de stiri [ DigitalPress ] si sa tragem concluziile. Perioada analizata 1 ianuarie 2018 – 20 martie 2019. O sa incepem cu traficul, care a pornit de la 398.000 in luna ianuarie si a ajuns 172.000 in luna decembrie, apoi a crescut 313.000. Asadar se observa o fluctuatie destul de mare a traficului, in timp ce venturile au avut o cu totul alta evolutie.
De ce scad veniturile pe site-uri
O sa prezentam mai jos cele doua grafice, primul legat de trafic si al doilea legat de venituri. Pe de alta parte CPC-ul, adica costul pe click a avut o evolutie bizara, avand in vedere ca vorbim de aceiasi nisa si despre un singur site. Concluziile sunt evidente, mai ales ca rata de click a fost asemanatoare cu evolutia traficului.
Graficul de mai sus ne arata ca in luna decembrie traficul a scazut la jumatate, nereusind sa recupereze in ianuarie nivelul anterior din aceiasi luna a anului precedent. Asadar de la 8.000 de click-uri pe luna in ianuarie 2018 s-a ajuns la 4500 in februarie. Totusi veniturile au evoluat diferit. In graficul de mai jos se observa o crestere a venitului pana in luna martie, cand a fost inregistrat un maxim. Anul acesta insa in aceiasi luna martie a fost un minim [ chiar daca luna nu s-a incheiat, tendinta este evidenta! ].
Ca sa intelegeti mai bine cum stau treburile in ceea ce priveste corelatia dintre CPC si Venituri, afisam mai jos si graficul pentru CPC [ cost per click ] care ne arata ca acesta a crescut ajungand la un maxim in luna decembrie. Analizand graficul de mai jos observam ca desi in luna martie anul curent avem cu un cent mai mult pentru un click fata de martie anul trecut, veniturile sunt la jumatate. Evident aici intervine corelatia cu traficul, care este la jumatate.
Cele trei grafice va arata clar de ce au scazut veniturile unor site-uri in decucurs de un an, acum puteti face si voi estimari pentru site-urile voastre din portofoliu. Evident ca aici vorbim de trafic cat de cat mare cateva sute de mii pe luna, ca sa poti analiza corect o evolutie a veniturilor. Mentionam ca structira pe tari a fost cat de cat constanta, adica traficul a venit cam din aceleasi tari. Revenind la CPC pe tari, cel mai bine s-a situat UK, cu 28 de centi iar Romania este la coada clasamentului cu 6 centi. Traficul a fost generat in proportie de 60% organic si 40% din Social Media.