ROI pozitiv sau despre promovarea eficienta
Return on investment – adicape scurt ROI – este un indicator care ne spune cat la suta din investitia facuta intr-un proiect se intoarce in buzunarul nostru. Cel mai adesea se foloseste in mediul online de catre cei ce lucreaza in sistemul de afiliere. Adica pentru a promova un serviciu se investeste in promovare – de obicei AdWords sau FaceBook Ads. Investitiile nu sunt de loc de neglijat, asa ca venitul ar trebui sa fie pe masura. Dar este oare asa, sau pentru a avea un ROI pozitiv ar trebui sa facem mai intai o analiza serioasa a afacerii?
ROI ( Return on investment) pozitiv sau despre promovarea eficienta pe internet
Teoretic putem discuta despre ROI – pozitiv sau negativ, indiferent ca lucram in mediul online sau nu, pentru ca atunci cand faci o investitie, te astepti evident si la un profit. Exista o legatura intre ROI si SEO? Evident ca raspunsul este DA, pentru ca o campanie SEO nu inseamna doar articole de promovare, ci orice mijloc de a aduce trafic si implicit venituri. Acum sa analizam putin legatura dintre vizitatori si vanzari/profituri. Nu inseamna neaparat ca un numar mare de vizitatori duce la cresterea veniturilor indiferent de nisa si de modul de monetizare.
Pentru a avea un ROI pozitiv trebuie sa stii exact care sunt clientii tai, publicul tinta. De fapt o astfel de analiza face oricine, sau mai corect spus o face cineva care are un minim de bun simt economic. Cat am investit in afacerea respectiva? Cat am scos din afacere? Cam asta e tot, nu pare nici prea complicat, dar merita sa faci calculul acesta macar trimestrial. NU te astepta sa recuperezi investitiile in cateva luni, un an! Asa ceva se numeste “plesneala” si este mai rar intalnita in mediul de afaceri sanatos. Daca te intereseaza subiectul vom reveni cu detalii in curand!