Anul 2015 a venit cu multe inovatii legate de SEO sau de conditiile de promovare pe diferite dispozitive, cum ar fi tabletele si telefoanele mobile. In afara de obligativitatea de a afisa faptul ca site-ul foloseste cookie si obligativitatea de a oferi vizitatorului optiunea de a alege inainte de a naviga pe site, cea mai mare schimbare a anului 2015 a fost pozitionarea diferita a rezultatelor in functie de dispozitivul folosit. Adica daca vei cauta ceva pe net nu vei vedea aceleasi rezultate daca ai la indemana un PC, un smartphone sau o tableta.

Cat de importanta este o versiune mobila pentru site-ul tau

O versiune mobila a unui site se poate obtine in mai multe feluri: fie printr-un site diferit de genul m.site.ro fie prin utilizarea unei teme responzitive sau a unui plugin care face asta ceva. Din start va zic ca nu prea am fost multumit de plugin, chiar daca am gasit unul care face treaba bine, se pierd reclamele AdSense. Asa ca la cel putin jumatate din site-uri am ales aceatsa tema responzitive, arata ok ca design si isi face treaba mai mult decat ok.

Nu am incercat si varianta cu site separat pentru mobile pentru ca asta ar insemna sa dublez numarul de site-uri din portofoliu, care si asa sunt prea multe. Acum sa revenim la intrebarea din titlu: este sau nu important sa avem un site optimizat pentru dispozitive mobile? DA, fara discutie raspunsul este afirmativ. Deja ma uit la statistici si observ ca aproape jumatate din trafic vine de pe telefoane si tablete. Deci daca vrei acest trafic, adapateaza-ti site-ul, chiar daca veniturile nu sunt inca pe masura muncii si efortului depus.

SEO dispozitive mobile