Conversion Rate Optimization sau prescurtat CRO inseamna ca ne optimizam site-ul in asa fel incat daca un vizitator a ajuns pe site-ul tau, atunci sa nu-l lasi sa plece fara a actiona intr-un fel, iar daca trebuie sa ajunga pe un alt site – in cazul afilierii, sa cumpere sau sa faca ceea ce te astepti tu sa faca. Mai pe scurt, degeaba ai trafic daca nu se intampla nimic cu el. Indifrenet ca este vorba de AdSense, afiliere sau mai stiu eu ce, cititorul trebuie fidelizat si convins ca a ajuns exact acolo unde are el nevoie.

Conversion Rate Optimization ( CRO ) – cum casigam mai bine cu site-ul nostru

Cum reusesc sa fac aceasta optimizare, e o alta discutie si evident ca ar fi bine sa te pui in pielea cititorului tau, desi de multe ori nu esti tu un exemplu de urmat. Experienta mea spune ca de obicei cei mai bine intentionati cititori sunt de fapt cam afoni in ceea ce cauta, fac. Ii explici de 10 or ce are de facut si el tot anapoda face, deci pagina ta ar trebui sa-l “sileasca” de fapt sa faca ceea ce trebuie, dar sa ai grija ca pagina pe care va ajunge sa fie exact ceea ce cauta el. Nu-l pune sa caute prea mult, de obicei 90% dintre potentialii clienti vor cum se zice la noi, mura-n-gura! de aceea avem si aici rubrica Wiki, ca sa ai tu unde sa cauti informati iutile, nu-i asa?

Unde postez reclamele? Undeva unde sa-i sara in ochi, sa-l determine sa actioneze. In functie de ceea ce “vinzi” ar trebui sa ai un buton vizibil pe care sa scrie: cumpara acum, apasa aici ca sa aia sau mai stiu eu ce, care sa-i spuna intr-un mod cat mai evident ca asta trebuie sa faca! Cred ca nu ar trebui sa omiti varianta gen – detalii aici, uite cat costa, etc. Spor si multumesc colegului de pe SeoPedia pentru subiect!

CRO