Legatura dintre trafic si venituri pe un site de nisa
De curand am inceput sa studiez care este legatura dintre trafic si venituri pe un site de nisa, in ideea ca aici totul este mai usor de cuantificat, traficul este legat de nisa respectiva, reclamele AdSense ar trebui sa fie si ele legate de subiectul articolelor, deci am ce studia concret. In primul rand ar trebui sa discutam despre optimizarea site-ului pentru dispozitive mobile, caci asa cum ziceam intr-un articol recent, deja peste 50% din trafic nu mai este de pe calculatoarele tip desktop, ci de pe telefoane si tablete.
Legatura dintre trafic si venituri pe un site de nisa – studii de caz si rezultate
Am luat in studiu un site cu peste 2.000 de vizitatori unici pe zi, in ideea ca deja am sansa de a trage concluzii mai apropiate de realiate, in cazul celor cu un trafic mai mic, chiar sub 100 de vizitatori unici, sansele de a gresi in aprecierea rezultatelor fiind mult mai mari. Avand in vedere ca avem sase site-uri in portofoliu care se incadreaza in studiul nostru, cred ca pot sa trag deja o concluzie.
Trecand peste varianta simplista, mai mult trafic = venituri mai mari, am sa atrag atentia asupra catorva aspecte. Primul ar fi locul in care sunt plasate reclamele, fie ele bannere de afiliere, reclame Google AdSense sau chiar bannere “Call to action”. De ceva vreme incerc sa vad eficienta reclamelor din textul articolelor – cel mai des ele sunt in side bar, in header-ul site-ului sau articolului sau la finalul sau. Concluzia? Merge mult mai bine, insa ca sa nu ai probleme cu vizitatorii ( sa nu-i enervezi ) eu as merge pe doua variante de site, m.domeniu.tld si domeniu.tld – cu acelasi content, dar cu redirect catre mobil dupa accesare, iar reclamele sa fie de tip 250×250 si text. Aplicand aceasta tehnica am crescut venitrurile pe 4 din 6 site-uri verificate cu peste 80%! DA, e mult, pentru ca deja valoarea veniturilor de pe platforme mobile a depasit cu mult pe cea de pe desktop. Succes!