In cei peste 10 ani de online am vazut ca multa lume subestimeaza valoarea unui subdomeniu, considerand ca nu se poate compara cu un domeniu de sine statator, dar experienta spune cu totul altceva. In primul rand Google si-a schimbat atitudinea fata de subdomenii, nu ma refer aici doar la cele oferite de WordPress.com sau Blogger, ci la cele obisnuite. Pe de o parte le priveste ca site-uri separate, pe de alta parte creste rating-ul pentru site-ul principal. Deci, o combinatie win – win!

Estimarea corecta a unui subdomeniu din punct de vedere SEO

Am avut pe parcursul celor 10 ani de blogging cateva zeci de subdomenii, facute doar pentru a reduce costurile, dar si pentru ca in acel moment nu-mi permiteam mai multe conturi de hosting cu IP-uri dedicate. Deci teoretic fie ca aveam mai multe site-uri pe acelasi IP, fie ca foloseam subdomenii, era cam acelasi lucru din punct de vedere al veniturilor generate, doar cheltuielile erau considerabil mai mici.

Astazi am cateva site-uri ramase pe subdomenii, dar am mutat cateva pe domenii proprii, nu am vazut practic nicio diferenta in castiguri iar ca valoare SEO au ramas la acelasi nivel dupa redirectul cu 301. Deci de ce sa nu folosesti un domeniu si sa-i adaugi cateva subdomenii related? Sa luam un exemplu: detii pantofi.tld, de ce sa nu ai alt site de genul reduceri.pantofi.tld? Sunt sigur ca ai avea aceleasi rezultate ca atunci cand ai avea doua domenii diferite, plecand de la ideea ca ai acelasi continut si profil de link-uri in ambele cazuri. In plus, vei profita din plin de rank-ul domeniului pantofi.tld, mai ales daca este cu vechime, continut ok si cu ceva trafic.

Ai o alta parere? Abia astept sa o discutam, sa analizam si sa vedem de ce un subdomeniu nu ar fi la acelasi nivel SEO cu un domeniu, fara a veni cu explicatii generale, asa spune lumea, am auzit, ci cu exemple clare care sa ne dea posibilitatea sa intelegem de ce asa si nu invers!

Website value

Estimarea unui subdomeniu din punct de vedere SEO