Skoda Octavia 2 – 2012 – 1,4 TSI DSG 7 – Review
In mod cert am facut o greseala – nu am citit cat trebuie despre masina pe care am decis sa o cumpar, Skoda Octavia 2 – 2012 – 1,4 TSI DSG 7. Am vazut tarziu cateva zgarieturi, apoi am remarcat ca nu am tempomat – cruise control – si nici climatronic, iar radioul Bolero nu permite formatul video, nu are navigatie si nici nu se cupleaza cu telefonul mnobil. Inca de la inceput am avut probleme cu rotile din fata, vopseaua se cam stricase si scapau aer – remediat ieftin!
Skoda Octavia 2 – 2012 – 1,4 TSI DSG 7 – Review
Pana acum – am parcurs doar 6.000 de kilometri cu ea, doua drumuri lungi, Iasi – Budapesta dus intors, restul prin oras, ar trebui sa spun ca masina a fost cumparata in martie, de ziua mea! Deci in afara de problema cu cauciucurile pe fata, de fapt la genti era problema, pana acum e OK. Cutia schimba bine – are o problema cu turatia la vale, cand franezi – am cam un kilometru in panta d emers de acasa pana la semafor. O chestie buna – nu papa ulei, iar de accelerat accelereaza bine, am facut cateva depasiri care pareau la limita, ma declar multumit.
Echipare standard sub limita, dar asta este – a costat doar 7.500 de euro, la 96.000 km reali – masina luata din reprezentanta Skoda, asta mi-am dorit: benzinar cu cutie automata, asta am luat. Motorul de 1,4 TSI pare capabil sa multe masina acolo unde vrei si cand vrei tu. Am mers la deal, incarcat si am, reusit sa urc cu 140 km/h si mai era loc de dat “gaz” !
Urmeaza primul schimb de ulei si – aici nu sunt sigur – poate schimb distributia, e pe lant si ar trebui sa fie vesnica, dar am eu niste dubii – asta dupa ce mai fac la anul un drum de Budapesta – nu stiu daca mai apuc sa ajung la 10.000 de km anul asta. Antigelul e completat, deci sunt pregatit de iarna, chiar daca inca nu am schimbat cauciucurile! DA, am uitat ca trebuie sa iau cauciucuri de iarna – aici am un dubiu, sa iau oare all sazons? Sincer sunt inca in tratative la chestia asta, doar pentru ca nici nu merg prea mult intr-un an, iar loc de stocare pe balcon nu prea am – nici bani sa le tin la hotel de cauciucuri nu detin!
Am senzori de parcare spate – ma ajuta faptul ca se vede unde ma apropii de obstacol, eu fiind si putin cam chior, port ochelari. Piuie si are si afisare pe consola, deci e super OK. Daca avea si in fata era mai bine!
Asa cum am zis, nu sunt primul proprietar, a fost a unei firme care a predat-o la reprezentanta – de unde o cumparase, pentru una noua. Evident faptul ca a rulat in tara e un dezavantaj, dat sa speram ca suspensiile sunt ok. Intre timp am uitat cheia in portbagaj, evident ca am ramas blocat si cu actele in masina, iar cheia de rezerva undeva la 1300 de kilometri. S-a rezolvat cu microbuzul, la gara la 4 dimineata – in Arad. Ce ma deranjeaza la ea? Inca simt nevoia unui tempomat, pe care ezit sa-l pun, poate a unei alarme: de ce nu am scos-o pe cea de pe SEAT, inainte de vanzare?
La final ce sa zic? Acum sunt si eu membru in grupul Skoda Octavia – desi daca am noroc si fac ceva bani repede, ma vad intr-un Karoq sau Kodiaq, nou de data asta! Despre consum ce sa zic? Decent, adica cam 10 l/100 km in oras, in jur de 6 l/100 km in afara – AC pornit, am reusit pe Valea Prahovei un minim de 4,5 l/100 km, dar acolo drumul e ok si e un pic la vale. Asta e povestea Skodei Octavia 2 FL din 2012, cu motor 1,4 TSI si DSG 7! Ramane sa ne auzim la un an si apoi la urmatorul schimb de ulei!