La prima vedere ai crede ca masina cu tractiune integrala sau 4×4 este una si aceiasi, dar nu este chiar asa. Careeste diferenta dintre cele doua sisteme? In primul rand la masinile cu tractiune integrala nu se poate schimba raportul de putere pe cele doua punti si nu exista varianta de a decupla una dintre punti. In general varianta cu tractiune 4×4 se refera la masinile de teren – adica cele care ruleaza pe teren accidentat nu pe sosea.

Ce masina este mai buna: cu tractiune integrala sau 4×4 ?

Practic la masinile cu tractiune integrala, gen SUV – nu prea ai niciun control asupra puterii distribuite pe cele doua punti, cel mai fericit caz fiind cel in care calculatorul masinii face asta in mod automat. Nu spun ca este un lucru rau, ci doar ca tu ca sofer esti cum se zice “in plus“. La masinile cu tractine 4×4 avem o cutie de transfer ce poate face sau nu parte din cutia de viteze, cu ajutorul careia putem ajusta puterea pe fiecare punte.

Mai mult, in cazul tractiunii 4×4 se poate bloca inclusiv diferentialul si astfel vom distribui puterea in mod egal intre rotile motrice. Avantajul major este evident faptul ca putem selecta o pune sau ambele in functie de necesitate. In rest, pentru o masina de familie folosita in oras sau la drum lung nu are mare importanta ce sistem de tractiune avem. Iarna se vede diferenta pe care o dau masinile la care trag cele patru roti, nu mai zic de cele la care tractiunea este doar pe puntea din spate – cea mai dezavantajoasa iarna!

Mașină cu tracțiune integrala sau 4x4