Publicitate in retelele de Social Media
De cand am inceput sa studiez piata de Social Media am decis sa ofer si cateva servicii in acest domeniu, la inceput la preturi foarte mici, pentru ca nu pot spune cinstit cam cat inseamna o postare pe FaceBook si ce trafic poate genera. Evident ca am o parere pe baza analizelor personale, insa pana acum atat paginilie cat si grupurile din portofoliu au un public tinta selectiv, nisat pe site-urile care le gestioneaza. Am vazut multe statistici facute ba de oameni total dezamagiti de Social Media Marketing ba foarte entuziasmati ( cred ca dintre cei ce ofera astfel de servicii ).
Publicitate in retelele de Social Media
Experienta mea spune asa: pe o pagina dedicata produselor hand made, cu putin peste 5.000 de fani, fara postari prea multe pe zi, undeva la maxim 10, impactul a fost de peste 50.000 si click-urile pe postari au depasit 150.000. Evident vorbim de o saptamana, deci teoretic cam toti au reusit sa vada o parte din postari, unii le-au dat “share” si astfel s-a ajuns la un impact destul de maricel. Dar subliniez, este vorba de nisa, deci subiectele erau legate de ceea ce oamenii apreciau in mod real.
Daca vorbim de impactul pe venituti, acelasi experiment a aratat ca la un site ce producea in jur de cinci euro pe zi, o postare de interes general a urcat venitul la 20 de euro, iar cine este in mediul online intelege foarte bine ce inseamna asta. Daca ne gandim ca valoarea unui click este de 10 centi, pentru a ajunge la 20 de euro este nevoie de cel putin 200 de click-uri, pare putin, dar daca iar ne gandim ca la mia de vizitatori abia de ai un procent de maxim 5% actiuni, ai avea nevoie de peste 4.ooo de vizitatori, iar asta este o cifra optimista, pentru Romania asta ar insemna peste 10.ooo de vizitatori unici pe zi.
In consecinta voi face un experiment si cine doreste sa investeasca 1 euro pentru o postare sau doua pe zi in pagini si grupuri ce depasesc 100.000 de membri si fani, putem vedea efectul impreuna.