Azi am avut o surpriza, in timp ce cautam pe Google ceva mi-a aprut o chestie ce m-a lasat cu gura cascata – unul din site-urile mele a fost recunoscut de motorul de cautare ca find al meu si mi-a aratat pe ce pozitie ma aflu, cate afisari ale cuvantului cheie au fost in 28 de zile, iar ce este mai folositor: care click-uri am prins. Evident ca pot vedea asta in Webmaster Tools, dar parca deja e mai simplu asa, pentru ca nu mai intru pe fiecare site in parte, le gaseste Google si afiseaza exact ce trebuie [ aici este insa si o problema – ce site afiseaza daca ai mai multe pe aceiasi nisa? ].

Site-ul meu vazut de Google

Chestia asta mi-a placut, mai ales ca ma pot juca cu sugestiile din subsolul paginii pe long tail sugestions! Daca nu apari in cautari la aceste sugestii, ai de munca – te apuci si scrii despre, iar eu am aflat in plus ca am gresit cuvantul cheie principal cand la-m promovat – am pus din in loc de in! De ce? Pai varianta in are de trei ori mai multe cautari decat cealalta! Nici nu stiu daca sa ma bucur sau sa ma intristez? Sa ma bucur ca ma ajuta Google sau sa ma intristez ca stie fiecare miscare a mea?

Ideea ar fi sa ma apuc mai serios de afiliere, acum ca pot studia mai usor cum ma pozitionez in SERP, poate am si eu sansa sa castig ceva bani din afliere, asa cum face Cetin Ametcea. Evident ca nu am eu traficul lui, dar sa vizezi nu e interzis, nu-i asa? Mai ales ca suntem in bransa de prin acelasi an – 2000. Cum trece vremea? Oare ce mai face Titi, marinarul cu internet cafee din Tulcea alaturi de car eam incercat primele site-uri in HTML?