Optimizarea on page pas cu pas. Ghid 2021
Daca ai ajuns sa citesti acest articol presupun ca esti deja familiarziat cu tehnicile SEO, doar ca fie vei sa vezi ce mai zic altii pe tema asta, fie vrei sa inveti ceva nou si speri sa gasesti aici raspunsurile. Atunci cand vrei sa-i faci SEO site-ului tau urmaresti una sau ambele variante: vrei sa fii gasit mai usor de clientii tai, adica o pozitionare mai buna in SERP, fie vrei sa-ti cresti autoritatea data de tool-uri precum MOZ, AhRef, etc. Nu pot sa garantez ca ce zic eu este 100% corect, insa are la baza ce am observat zi de zi in cei peste 15 ani de online.
Optimizarea on page pas cu pas. Ghid 2021
Practic ai doua variante in care poti lucra cu un site: fie esti axat pe un cuvant cheie sau pe variatii ale acestuia, fie ai vrea sa fii primul in cautari pe multe cuvinte cheie, ceea ce evident este mai greu. Daca esti axat pe un cuvant cheie, atunci e destul de simplu, pentru ca tot site-ul tau se invarte dupa acesta. In cazul asta ar fi ok sa incerci sa stabilesti un landing page, adica pagina unde vinzi ceva, oferi un serviciu, etc. In jurul paginii aleia sta toata afacerea ta. Evident ca majoritatea site-urilor scriu despre chestii diverse, mai ales daca e un blog general. Aici lucrurile se complica.
Daca vorbim de optimizare on page este clar ca toate uneltele sunt la tine in gradina. Pentru ca la Off page depinzi de altii, care ar trebui sa-ti puna link catre articol, daca considera ca este util [ sau s-au inspirat din el ]. Mai greu asta in Romania, asa ca sa ramanem concentrati pe ce faci tu. Se stie deja ca “content is king“, dar ar mai fi si alte chestii care te vor ajuta sa fii pe placul motoarelor de cautare. Un aspect care nu trebuie neglijat este lungimea adresie URL, aceasta trebuind sa fie mai scurta de 100 de caractere. Adica mai putin e mai bun, spre deosebire de articol care este mai bun daca este mai lung. Ideea este sa nu fie plictisitor si sa ofere pe toata lungimea sa informatii utile cititorului.
Ati vazut ca toti pun un fel de rezumat la inceputul unui articol, ceea ce poate insemna ca asa ar trebui sa faci si tu. Sau macar la inceput sa fie exact ceea ce crezi tu ca vor cauta cititorii tai, ce va face diferenta fata de alte rezultate afisate. Degeaba esti pe locul unu daca titlul si rezumatul nu sunt atractive pentru cititorul tau. El este cel care iti va ridica site-ul, pentru ca asta urmaresc motoarele de cautare: ce face cititorul: iese de pe site sau sta aici. Daca mai deschide si alte pagini e si mai bine, asa ca ajuta-l sa faca asta. Cum? Pai o varianta ar fi cu articole afisate: asa zisele related articles. Chestia asta se masoara cu bounce rate – un metric care trebuie sa fie cat mai mic.
Despre subtitluri sau asa numitele H1, H2 etc. s-a discutat mult pe forumurile SEO, ajuta si nu ajuta. Adica merge si fara ele, dar nu trebuie sa lipseasca cu desavarsire. Descrierile meta sunt si ele utile, dar de obicei se stie ca astea sunt deja smecherii folosite de cei priceputi in SEO, deci au o mai mica valoare. Ca sa-ti mearga si tie ar trebui sa folosesti o unealta SEO, un plugin. Tu decizi daca merita sau nu, probeaza pe un site. Scrie 100 de articole si lasa-le fara meta descriere. Apoi noteaza rezultatele si pune-o. Vezi cat ai urcat. Trage concluzia si vezi c efaci mai departe.

Optimizarea on page pas cu pas. Ghid 2021