Recent unul dintre “guru” in SEO de pe forumul SeoPedia spunea ca in 2016 costurile pentru promovarea SEO a unui site reprezinta doar 20% din costurile de promovare, iar alt maestru spunea despre serviciile SEO oferite de o agentie ca ar costa undeva la peste 5.000 de euro pe an, deci un calcul aritmetic simplu ne arata ca pentru a ne promova site-ul pe o nisa cat de cat concurentiala, am avea nevoie de minim 25.000 de euro! Pe bune? Atunci cred ca se lasa toti de afaceri online, desi stiu clar ca de exemplu pentru a te promova pe FaceBook sau Google Adwords ai nevoie de bani seriosi, dar cred ca un 300 de euro pe luna e suficient.

Cat costa in 2016 promovarea unui site, SEO, AdWors si FaceBok Ads

Ziceam mai sus ca ai nevoie de 300 de euro pentru Ads si cam tot atat pentru SEO, asta in cazul in care nu vrei sa concurezi cu mastodontii de pe piata, evident. Adic aun total de 600 x 12 = 7.200 de euro, in niciun caz 25 de mii, car emis e pare deja bugetul de publicitate al unui magazin mediu online. Evident e parerea mea, nu am un astfel de magazin – sau am, dar nu e chiar un magazin online! Totusi stau mai bine decat concurenta directa, la vanzari online ( pentru ca ei au si magazine off line ) ii depasesc de departe, am vanzari sa zic asa cam la 180% fata de primul concurent direct. De unde stiu? 🙂 Sunt smecher, le tinem contabilitatea financiara furnizorilor, deci vad cat cumpara ei lunar si cat noi!

De ce vin firmele de SEO cu astfel de sume? Pentru ca vor profit cat mai mare, iar daca merege, e OK, asa as face si eu daca eram in locul lor, maximizarea profitului in functie de piata. Problema este ca ei vand, ei dau cu capul si tot ei prind. Adica ei ne spun cum e ok, oferind tot felul de explicatii care de care mai bizare.

Costuri SEO

Cat costa in 2016 promovarea unui site, SEO si Ads