In anul 1957 prima masina ARO a iesit pe poarta fabricii din Câmpulung-Muscel, iar productia mergea asa de bine, incat trei sferturi din masini plecau la export. Din totalul de 380.000 masini ARO produse de fabrica din Arges, in Romania au ramas mai putin de 100.000, iar din anul 2003 masina de teren romaneasca nu se mai fabrica. Dar un grup de studenti si-a investit “toata averea”, adica cam 30.000 de euro si a scos doua modele moderne, asa cum se vede din fotografie.

Tu ai cumpara noul model de ARO produs in 2016, daca uzina si-ar relua productia?

Studentii romani par mai inventivi decat sunt cei ce ne conduc tara, asa se face ca ei au reusit sa ofere un nou concept modern singurei masini de teren 4 x 4 100% romaneasca, ARO. Daca va vine sa credeti, 70% din fabrica a fost vanduta in anul 2003 cu prtul de 180.000 de dolari! Da, ati citit bine, aceasta a fost suma, iar investitorul nu a facut ablsout nimic, a vandut din active ca sa-si recupereze banii si asta a fost tot.  Sa revina acum ARO pe piata romaneaca? Nici nu ar fi scump, undeva la 15.000 de euro ar costa modelul propus de studentii romani.

Sincer sa fiu, as vrea sa vad din nou pe drumurile Romaniei un ARO modern, mai ales ca de fapt desi ne mandrim cu Dacia, ea este de fapt un Reanault asamblat in tara noastra, dar nu mai este o masina romaneasca ci frantuzeasca. La fel cum Fordul fabricat la noi nu este nicidecum o masina romaneasca, cum nu a fost nici Daewoo. Deci, daca nu mai fabricam tractoare, masini si camioane, e timpul sa ne reinventam, ce ziceti?

Noul model ARO 2016

Tu ai cumpara noul model de ARO produs in 2016, daca uzina si-ar relua productia?